Terug naar Zinder
Zinder Educatie
EducatieInfo > Klachtenprocedure

Klachtenprocedure

Klacht indienen
Bij Zinder Educatie doen we ons best om onze leerlingen, cursisten en deelnemers tevreden te stellen met de kwaliteit van onze lessen, cursussen, workshops en overige activiteiten en evenementen. Ondanks onze inzet kan het voorkomen dat je niet helemaal tevreden bent over onze dienstverlening. In dat geval kun je je klacht indienen door een e-mail te sturen of door de klacht bij één van onze medewerkers aan de balie te melden. Wij zorgen ervoor dat je klacht wordt doorgegeven aan de juiste persoon en streven naar een snelle oplossing. 

Ongewenst gedrag melden
Zinder Educatie zet zich in voor een veilige en respectvolle omgeving voor iedereen, inclusief leerlingen, cursisten, medewerkers, docenten, vrijwilligers en bezoekers. Als je een situatie van ongewenst gedrag ervaart, zoals pesterijen, intimidatie, seksueel getinte opmerkingen of discriminatie, kun je dit op verschillende manieren melden. We behandelen meldingen altijd vertrouwelijk.  
Als je iets wilt bespreken, zijn er meerdere opties:

1. Persoonlijk gesprek met de docent of medewerker
We moedigen aan om het gesprek aan te gaan met de betrokken docent of medewerker en er in eerste instantie samen uit te komen. Neem zelf contact op met de betrokkene. Gebruik hiervoor het mailadres of telefoonnummer van jouw docent dat je kreeg toen jij startte met jouw lessen. Heb je geen gegevens? Neem dan contact op met de cursusadministratie (per mail of 0344 636 060). 

In sommige gevallen kan een persoonlijk gesprek lastig zijn. Bijvoorbeeld omdat het gaat om vragen, zorgen of problemen die je liever (nog) vertrouwelijk houdt. Of omdat onduidelijk is wat je ermee moet of wilt. Misschien omdat het té persoonlijk is. Of als je verwacht dat een gesprek niet effectief zal zijn. Dan zijn er nog andere opties.

2. Persoonlijk gesprek met de teamleider van de betreffende afdeling
Als je liever niet rechtstreeks in gesprek gaat met de betrokken persoon, kun je ook contact opnemen met de teamleider van de betreffende afdeling:
- Teamleider afdeling Muziek: Alwin de Vries 
- Teamleider afdeling Beeldende Kunst & Onderwijsprojecten: Roos Fokkema 
- Teamleider afdeling Dans, Theater, Musical: Inge de Peinder
De teamleider neemt dan binnen vijf werkdagen contact op en bespreekt de eventuele vervolgstappen.

3. Gesprek met een vertrouwenspersoon
Bij Zinder Educatie hebben we ook een interne en externe vertrouwenspersoon. Onze interne vertrouwenspersoon is werkzaam binnen de organisatie en kent dus de organisatie, de bedrijfscultuur en de medewerkers, maar heeft een onafhankelijke functie en legt uitsluitend verantwoording af aan het management. Deze vertrouwenspersoon is zowel per mail als telefonisch (op dinsdag en vrijdag) te bereiken. 

Je kunt dan contact opnemen met:
Wanda van Arkelen, per e-mail of via 0344 636 060 (aanwezig op dinsdag en vrijdag).

Daarnaast kun je kiezen voor een externe vertrouwenspersoon van de gemeente Tiel. Deze persoon staat verder van Zinder Educatie af, is niet in dienst van Zinder of de gemeente, en kan je objectief en vertrouwelijk begeleiden. De externe vertrouwenspersonen zijn:
- Sebastiaan Slokkers (e-mail, 0619862287) 
- Ingrid Middelkoop (e-mail, 0614808633)
De vertrouwenspersonen bieden een luisterend oor en kunnen, indien gewenst, verdere stappen met je bespreken en samen met je onderzoeken op welke manieren je met de situatie om zou willen gaan. Bijvoorbeeld omdat je overweegt een officiële klacht in te dienen.

3. Schriftelijke melding aan de manager 
Als je de voorkeur geeft aan een formele, schriftelijke melding van datgene wat er speelt, kun je je klacht of zorg richten aan de manager van Zinder Educatie, Charlotte Reinders. Dat kan per e-mail of per post naar Zinder Educatie, t.a.v. Charlotte Reinders, Rechtbankstraat 1, 4001 JR Tiel. 
Beschrijf de situatie zo duidelijk mogelijk, inclusief de betrokken personen en jouw contactgegevens. De manager zorgt binnen vijf werkdagen voor een ontvangstbevestiging. Zo weet je dat jouw mail of brief in behandeling is genomen.

Een veilige omgeving
Of je nu kiest voor een gesprek met een medewerker van Zinder Educatie of externe vertrouwenspersoon, je kunt er altijd op vertrouwen dat je verhaal in veilige handen is. Er worden geen stappen ondernomen zonder jouw toestemming en alles wat je deelt blijft vertrouwelijk, tenzij je anders beslist. 
Zinder Educatie staat klaar om je te ondersteunen bij zowel klachten als het melden van ongewenst gedrag. Met elkaar zorgen we voor een (blijvende) veilige en respectvolle leeromgeving voor iedereen!